Julmusik

Nu börjar det dra ihop sig till jul. Med hjälp av musik bygger vi upp stämningen 👍

Här kommer en av mina favoriter, syskonparet BeBe och CeCe sjunger sin version av Jingle Bells.

Håll tillgodo och håll utkik, det kommer mer. Hälsar pastor Anna-Karin

Vilar i din nåd

Livet är skört. Från en sekund till en annan är allt förändrat. Tacksam för tron på Gud, tacksam för att jag får vila i nåd. / Anna-Karin Ryberg, pastor, Sjömarkenkyrkan

Tro

Lukas 17:11-19 handlar om att tro och att vända tacksamhet till Gud. Danney Gokey sjunger om att stå stadigt i tro.

Justin Beiber sjunger Purpose

Idag började vi vår gudstjänst med att lyssna på Purpose med Justin Bieber. Det finns en bra anledning till att lägga sitt liv i Guds händer, det ger mening, anledning till att fortsätta. Lyssna gärna!

Sjömarkenkyrkan börjar nu Alpha kurs, en kurs i kristen tro. Häng gärna på, vi startar den 26/9 kl. 10.00.

Info på församlingens hemsida www.sjomarkenkyrkan.se

We all need Jesus

Danny Gokey sjunger om det nödvändigaste.

Jag tycker det låter härligt!

God lyssning hälsar #pastorannakarin

Ny morgon

”…och om sången skulle tystna, Herre påminn mig igen om kärleken som aldrig dör, frälsningen i dig”

Löftet, hoppet, luften jag andas. Tonen från himlen som säger att löftet från dig kan göra trasigt till helt. Helt klart värt att fundera över, kring och på. Frid hälsar pastor Anna-Karin

Lovsång

Genom att sjunga lovsång får vi komma in i det allra heligaste. Så säger frälsningsarméns Mathias Blomberg i det samtal jag och han har i dagens gudstjänst. Lyssna gärna på församlingens youtube kanal. / Pastor Anna-Karin

Jag väljer dig

Mycket, kanske nästan allt handlar om att jag skall välja. Så även Kristen tro. Men, det som är helt annorlunda är att Gud valt oss först. Vi behöver inte bevisa något för att bli älskade, vi behöver inte prestera för att nå fram. När vi väljer, har han redan valt.

Han lämnar dig aldrig…

En av mina absoluta favoriter spelades just på min Spotifylista. Amy Grant. Hon ställer frågan, Vart gömmer du ditt hjärta? Och ber mig att inte gömma det för Jesus. Amy Grant uppmanar mig att ta fram mitt hjärta i ljuset, ta fram hela mitt hjärta och lämna det till Jesus. Han vill bära min bördor och finnas där helt förbehållslöst. Uppmaningen tar tag i hela mig. Lämna allt till Jesus, det är ju vad påskens budskap vill förmedla. Tack Amy för ord och toner.

Älska och be för världen

I fastetiden kalibrerar vi vår tro, funderar lite extra på vad det är som stör min relation med Gud. I fastetiden ställer in riktningen på nytt. Fastetiden är en tid att mogna. Häng med i bönder och texter hälsar pastor Anna-Karin

Läs mer om fastan på www.equmeniakyrkan.se