Sommarhälsning från Sjömarkenkyrkan

Hej!

Jag vill skicka sommarhälsning till er alla! Framför allt till er som inte har haft möjlighet att komma till våra samlingar i kyrkan den senaste tiden.

Nu är sommaren här och aktiviteterna brukar normalt sett minska i vår kyrka sommartid. Så blir det även i år. Vi kommer att ha andakter i kyrkan de flesta söndagar. Vid ett par tillfällen så blir det ingen andakt hos oss utan då hänvisar vi till Svenska kyrkan i Sandared eller så kan man lyssna på gudstjänster och andakter på ex. Youtube. Det är många som sänder webgudstjänster nu. Har ni hittat någon favorit?

Det kommer inte heller bli någon traditionell Hönökonferens. De kommer också att ha webbsändningar. På söndagarna är det livesändningar och den 5 juli kan ni som vill komma till Sjömarkenkyrkan så tittar vi på gudstjänsten tillsammans på storbild.

Vi vill också bjuda in till några ”Sommarkvällar med korv & bröd, våfflor & kaffe” onsdag kväll 24 juni och 1 juli kl. 18.00.
Sommarkväll-i-Sjömarkenkyrkan.pdf

Vår förhoppning är att vi ska kunna ses utomhus så att alla ska kunna vara med. Även ni som har fått följa de råd som folkhälsomyndigheten har gett oss och tänker på att hålla social distans till varandra.

Söndagen den 28 juni efter andakten kommer vi att ha ett kort församlingsmöte med bl.a. information om pågående och kommande renoveringar av kyrkan. Både inomhus och fasaden, entré mm. Vi ser gärna att ni som inte är sjuka och på semester försöker komma.

För er alla som vill stanna och umgås en stund efter andakterna på söndagar. Ta gärna med er lite eget fika så fikar vi tillsammans utomhus om vädret tillåter!

Glad sommar och Guds välsignelse till er alla!

Anna-Lena Stenberg

Ordförande, Sjömarkenkyrkan