Vår, påsk, sol och ljus.

Nu kommer alla känslorna på en och samma gång…

Våren för med sig väldigt många olika slags känslor.
Viljan att börja pyssla i trädgården konkurrerar med känslan av att jag måste putsa av vinterdammiga fönster. Längtan att få sitta i vårsolen med en kopp nybryggt kaffe och känna solens första strålar värma min näsa konkurrerar med att jag borde laga lunch.

Ekvationen är tuff och nu gäller det sannerligen att prioritera så att rätt sak blir gjord först. Personligen kommer jag börja med att kratta lite i trädgården därefter dricker jag en kaffe på altanen med näsan vänd mot solen.

Det vore roligt om du hann att besöka kyrkan i påsk.
Sjömarkenkyrkan firar gudstjänst på söndag den 14/4 kl. 11.00 som vanligt. Därefter går kyrkan i den sk. stilla veckan.
Sjömarkenkyrkan har Getsemanestund på skärtorsdagen kl. 18.30 och Påskdagsgudstjänst på söndagen kl. 11.00. Varmt välkommen till dessa samlingar. Det händer mer i vår kyrka, om det kan du läsa under rubriken “program” här på vår hemsida.

Läste dagens bibeltext från Taizé, där står det:
I begynnelsen skapade Gud himmel och jord. Gud sa: “Ljus, bli till!” Och ljuset blev till. 1 Mos 1:1-31
Härlig bibelläsning tycker jag 🙂

Ta hand om dig och det du känner nu när våren lockar fram sån´t som vi kunnat lägga åt sidan under några månader.
Det vi inte hinner idag, det får vi ta tag i imorgon.

Allt gott hälsar

pastor Anna-Karin